Wednesday, November 17, 2010

Undescribable

Azert hetfo hajnalban meg bekocogtam melozni, de mintha csak valami szivessegnek tennek eleget egy hosszu hetvegen, olyan erzesem volt. Aztan hazaerve gyorsan aludtam is 3 orat (ram fert), es megnezve, kik jatszanak a Metallica elott, ugy dontottem, erdeklodes hijan kihagyom mindket elozenekart (Baroness, Lamb of God), igy csak 9-re kellett odaernem a City masik oldalan levo Entertainment Centre-be. A parkolojaban eszem agaban sem volt parkolni, reszben a $10-os dij miatt, reszben meg azert, mert tudtam, hogy nem lesz hely, ugyhogy a mellekutcakkal probalkoztam, amik a varakozasomnak megfeleloen szinten tomve voltak, de ugy 3 perc jarofoldre sikerult lelnem egy pofas helyet. Hipp-hopp bejutottam & nemi segitseggel meg is talaltam a helyemet (ulohelyem volt, de a jegyvetel sztorijat ismerve az is csoda, hogy volt jegyem, masreszt vegig alltam, ilyet nem lehet ucsorogve nezni :) ), de meg milyen helyem volt! Az a vicc, hogy az EC elvileg Adelaide legnagyobb ilyen jellegu helye, de ahhoz kepest kapasbol fel tudnek sorolni vagy 5 olyan pesti helyet, ami ennel nagyobb, ez viszont azt jelentette, hogy a helyem mindossze 20-25 meterre lehetett az arena kozepen levo szinpad szeletol, ami akarhogy is nezem, igen barati (ha beugrottam volna a kuzdoterre, mint ahogy azt 1-2 arc megtette, akar 5 meterre is megkozelithettem volna a szinpadot, de nem akartam). Szokasomtol elteroen vittem magammal telefont, es szokasomtol meg inkabb elteroen csinaltam is par egesz korrekt kepet, szoval tenyleg kozel voltam. :) (itt amugy legalisan be lehet vinni fenykepezogepet, es ujra es ujra odakat fogok zengeni arrol, hogy mekkora aldas az, hogy itt MINDENHOL tilos a dohanyzas bent, akar szorakozohelyeken, akar ettermekben, akar kocsmakban)
Bar a keptaramon fent vannak a kepek (amiket nem en csinaltam, hanem a Metallica honlaprol toltottem le – szinten legalisan), azert muszaj ide is kitennem parat (meg a Parkbol is, haromra szoritkozok :) ). :) Amugy hetfon & kedden jatszottak Adelaide-ben, en hetfon voltam, es miutan erre is eleg reg jartak (de nem olyan regen, mint Mo.on), nyilvan telthaz & hatalmas ovacio fogadta oket. Igy kezdodott a koncert:



es ezeket jatszottak (szinten a honlaprol):

That was just your life, The end of the line, For whom the bell tolls, Fuel, Fade to black, Broken, beat & scarred, Wherever I may roam, Sad but true, The unforgiven, All nightmare long, One, Master of puppets, Fight fire with fire, Nothing else matters, Enter sandman, raadas: Am I evil?, Hit the lights, Seek and destroy.

Egy kep a bandarol (az egyetlen, amin mind a negyen rajta vannak, meg ha harman hattal is):



Amugy a kepekhez nem sok magyarazatot fuznek, aki ismeri oket, annak nem kell, aki meg nem, annak meg azert. :) Azert csak annyit, hogy az utolso elotti kepen az EC Arena resze lathato kivulrol (voros csillag, mi? & a hatalmas betukkel kiirt minifeszten (No sleep til Adelaide) szinten ott leszek (Megadeth+)), az utolson lathato hatalmas lufilabdakat pedig tizszamra szortak az utolso szam alatt a kozonsegbe, mindenki nagy oromere. :)

Maga a koncert az egyik legjobb volt valaha, mindent jol lattam, a hangzas tiszta volt, a sracok szeles nagy jokedvvel jatszottak a jobbnal jobb szamokat, hatalmas hangulat volt. Szavakkal ugysem lehet leirni, az elmeny meg aze, aki ott volt (ha mar a majusi pestirol lemaradtam). A vegen tenyleg hihetetlen mennyisegu pengetot szortak a kozonsegbe bele, de ami igazan megdobbento volt, az az, hogy James kiszemelt messze fent (~40 m) az ulok kozott valakit, hogy kell-e neki pengeto, es azt hittem, csak szivatja, mondom felviszi neki, vagy mi? :) Hat baszki, feldobta neki frankon!!! Kivancsi vagyok, mennyit gyakorolhatta ezt a technikat, haha! :)

A 2 ora jatekido utan (nemi csuszas mellett) olyan felejfel korul mar itthon is voltam, es lefekves elott kiultem a kertbe egy levezeto sorrel, es igy volt kerek a nap, tokeletes, pont. (ezt a kepet meg csak a feeling es a lokalpatriotizmus kedveert ;) )



Masnap gyonyoruen kialudva magam csodas napsutesre ebredtem (mert hogy kivettem egy szabadnapot, amit azert nem fogok a tobbi hetkoznap levo koncert utan megtenni, pedig az lenne az igazi), es egy finom reggeli meg 1-2 gyors itthoni kotelesseg utan Saijai-al egyutt felmentunk a Hills-ben megbuvo Gorge Wildlife Park-ba (egy kisebb vadrezervatum a hegyekben tolunk ugy 30 percre). Az ut az altalam mar latott Kangaroo Creek Reservoir mellett vezetett, de o meg nem volt ott, igy megalltunk & csinalt par kepet meg nezelodtunk (meg mindig festoi), aztan szepen bementunk a “vadak” koze, es nem tudom magam se szebben, se ferfiasabban kifejezni, de en egyszeruen beszartam a gyonyorusegtol. :) Peldaul ezert:



De ettol se maradt szarazon a pelus:



Amugy van rendes allatkert is, sot, ketto is, de az ilyen vadrezervatumok mellett kinek van kedve oda menni, foleg, hogy azok dragabbak is?! Es megmondhatom, hogy miutan osszel szervezesi bonyodalmak miatt nem sikerult eljutni egy ilyen helyre, lassan 1 ev utan nagyon is itt volt az ideje, hogy kozelebbi kapcsolatba keruljek a klasszikus es kevesbe kozismert ausztral fauna kepviseloivel. Foleg a madarakkal kapcsolatban nem sikerult mindrol kideriteni, hogy mi a nevuk, de most mar jobban kepben vagyok, hogy milyen joszagok szalldosnak itt a kertunkben. :) Sok allat volt szabadon, nemelyek ketrecben, volt, amiket nem lattunk, mert epp elbujtak (pl. a halaszo macskat), bizonyosokat hivatalosan lehetett etetni (de mi nem), tobb koze be lehetett menni & maszkalni koztuk, koalaolelgetes meg napi haromszor van. Szinten nem kommentalnek minden kepet (mert hogy ezek is fent vannak a szokasos helyen), csak nehany szot: volt sok albino allat (pava, wallaby, kenguru), ami ritka, es a termeszetben a szinuk miatt nem is nagyon maradnanak eletben. A koalat amugy abszolut hidegen hagyta, hogy epp ki fogdossa, neki csak az volt a lenyeg, hogy folyamatosan tolhassa az arcaba az eukaliptuszlevelet, haha! Nem is nagyon csinalnak mast, csak alszanak, esznek es vakaroznak. :) A koalaolelos kepek utan az egy IGAZI wombat, amit en szinten megsimitottam, eleg nagy dog, de bekes volt es eleg durva a szore. A zsemleszinu eloleny az nem egy kutya, hanem egy dingo, ami pedig ugy nez ki, mint egy kis kenguru, az a wallaby. :) (a fekvo allatok kozul egy sem volt doglott!) A nagy “gyik” (~1 m) utani allatka a tasman ordog, ami nem nagyobb, mint egy felnott macsek. Az utolso elotti kepen Saijai simitja az egyik kengurut.

Amugy nem csak ausztral allatok voltak, hanem nehany mas, egzotikus orszagbol is. Nekem az tetszett, hogy amennyi csak lehetett, (viszonylag) szabadon volt, az meg maga volt a gyonyoruseg, hogy egyesek koze be lehetett setalni csak ugy! :) Direkt ugy mentunk, hogy elcsipjuk az elso koalaolelgetest, nagyon husi kis joszag, finom puha szore van, a nagy karmaival abszolut tud banni (marmint hogy nem faj, ha megfog), es ott ragta az eukaliptuszleveleket 2 centire az orromtol! :) Katarzis! :D Es a wallaby-k is, ahogy bementunk a teruletukre, nehanyan jottek oda kajaert, es ugy lehetett oket simogatni, mint itthon a cicankat! :) El sem hittem! En legszivesebben az osszeset vegigfogdostam volna, de hatalmas onuralmat gyakorolva hagytam masoknak is. ;) A kengurukkal hasonlo volt a helyzet, csak ok nem jottek oda, hevert mindahany, de meg sem rezzentek, mikor megvakartam a fuluk tovet, vagy megpaskoltam a pofijukat & megsimitottam a nagy testuket. Amugy a kenguruk feje ugy nez ki, mint egy kutya keresztezve egy nyullal. :) Es meg azt az albinot is siman meg lehetett cirogatni, amelyiknek az erszenyebol ott logott ki a kicsi!! :) Elkepeszto volt!
Vegigjartuk az egesz, nem tul nagy parkot (~2 orat voltunk ott), tevet is simogattunk, nagyon erdeklodoek voltak, az egesz elmeny szinten szavakkal leirhatatlan, hogy ezeket az allatokat igy testkozelbol, en, es BIZTOS, hogy visszamegyek, ez annyira jo, es a belepo olcsobb, mint egy mozijegy!

Ha mar mozijegy, osszegyult par film, amiket meg szeretnek nezni, kedtem a Jackass 3D-vel az allatok utan. Mint a Metallica: aki tudja, annak azert nem magyarazom, aki nem, annak ugyis mindegy. A jegy vegul dragabb volt, mint hirdettek, de leszartam, vittem a 3D szemuvegem (itt megtarthato), es Adelaide talan legnagyobb mozitermeben hajszal hijan egyedul ultem, de aztan belibent 2 kiskoru leanyzo (mondom ok erre??!). Nos, en vegig sirva rohogtem es szornyulkodtem, hogy ezek az arcok mekkora baromallatsagokat kepesek csinalni, es bizony szamitott a 3D. Moziba mondjuk nem mennek el emiatt meg egyszer, de DVDn barmikor ujra (es ujra) megneznem. Elmebetegek!!! :D

Ha nem is idoben, de lefekudtem este, es bizony azt kell mondjam, egy kulonleges, suru, elmenyekkel teli (szabad)nap utan vigyorogva aludtam el, megerdemelten. :) Soha rosszabbat!

Ma meg visszaballagtam Colin-hoz, aki uszkve 3 perc alatt ujraszinezte a tetovalasom nehany rakoncatlanul halvany pottyet (es megint a Big Four DVD ment, komolyan, meg parszor beugrok & itthon meg sem kell neznem, haha :) ), es mindenki odavolt, hogy milyen tuti, meg minden. :) Komolyan, minden igeretem ellenere lehet, hogy hamarabb meglesz az a franya harmadik is... ha egyszer raerez az ember... ;) de nyugi, nem leszek szejjel varrva! :D Amugy alig erzem, vegul is tenyleg csak par pottyrol van szo, kevesbe maceras a gyogyulas, gondolom, gyorsabb is. Igy 2 koncert kozt tokeletes az idozites. :)

Egy szo szerint ritka tunderi wallaby kepevel bucsuzom a kovetkezo viszontlatasig:

No comments:

Post a Comment